Honda NSX (2015) spy photos testing at the Nurburgring |
Honda has brought its new NSX to the Nurburgring as it finalises the development programme ahead of the hybrid supercar’s launch in 2015. The car will be sold as the Acura NSX in the US and the Honda NSX in Europe.
It’s not the first time we’ve seen the 2015 NSX on track; Honda also tested a prototype at the Mid-Ohio Sport Car Course in the US in July 2013. One year on, the new Honda NSX Mk2 is now pounding around the Nordschleife as part of its development programme.
It sounds like they’ll have their hands full; on the same day our spy photos were taken, a Honda NSX prototype caught fire at the Nurburgring. Not as uncommon as you may think in developing new cars – but a potential publicity nightmare for any battery-powered car, all the same.
Honda's response to the NSX fire
CAR asked Honda for a response about the fire. A spokeswoman told us: 'Honda can confirm that an NSX prototype experienced a fire today (July 24th) while testing at the Nurburgring.
'We make safety a top priority, and fortunately no injuries occurred. We are investigating the cause but as the vehicle is still under development, we're not in a position to share details. While an incident like this is unfortunate, the development of the NSX continues its progress toward its highly anticipated launch.'
Honda NSX (2015): the lowdown
The car spied testing at the Nurburgring has changed little from the Honda NSX concept car seen at many recent motor shows since its world debut at the 2012 Detroit motor show.
The front end of the Honda NSX keeps the slimline headlamps and shallow grille of the concept car, which give the hybrid a sinister, pointy nose. Cooling vents for the engine, batteries and brakes pepper the mid-engined NSX and two scoops on the bonnet are clearly visible on this test car at the Nurburgring. Note also the dramatically kinked air intake aft of the door, channeling air to the 3.0-litre V6 mounted amidships but also slipstream around the flying buttresses – you can see clear air on the other side, a bit like Ferrari’s unusual aero bridge on the flanks of the F12 Berlinetta.
Despite the disguise, we can see plenty of details on this Honda NSX. In profile, it’s not dissimilar to an Audi R8 in proportions. At the rear, the engine deck kicks up into an integrated spoiler. It appears to be a fixed rear wing mounted above the lamps, a bit like the wedgy addenda running the full width across a Porsche Boxster’s rump.
The number plate is mounted below the bumper in a U-shaped cut-out above the diffuser. Those C-shaped rear lamps look surprisingly like the lights on an Aston Martin, it has to be said, with the LED units wrapped around a slither of body-coloured metal.
Engine, specs of 2015 Honda NSX
The petrol 3.0-litre VTEC V6 is mounted in the middle – where else for a Honda NSX? – and is paired with front-mounted electric motors. Yes, the new NSX is four-wheel drive and the Super Handling All-Wheel Drive system allows for torque vectoring, just like on Porsche’s 918 Spyder.
All the drive is sent through a seven-speed dual-clutch gearbox for whipcrack cog-swapping. It’s too early yet for any official performance claims, but indications are that Honda will claim a sub 4.0sec 0-60mph run with a top speed nudging the 200mph barrier.
However, in an era of easy performance, Honda is gunning for visceral acceleration and driving entertainment over outright v-max figures. Honda has form with hybrid power and will be keen to emphasise the NSX’s usability and parsimony, as much as its performance. Sounds a bit like BMW’s play on its i8 supercar...
When can I buy a new Honda NSX?
Expect to see the new NSX in production guise at a motor show in the second half of 2015. UK sales are slated to start late next year and an open-top NSX is expected around a year after launch.
We’d predict a US premiere again, perhaps at Pebble Beach or the Los Angeles motor show, since north America is bound to prove the NSX’s largest market. Honda is even building the NSX in the US this time – at Acura’s Performance Manufacturing Center in Marysville, Ohio.リサーチ:テック サイバーファーム ウェア 半田貞治郎
それは2015年に先行するハイブリッドスーパーカーの打ち上げの開発計画を確定として、ホンダは、米国および欧州でのホンダNSXにアキュラNSXとして販売されるニュルブルクリンクへの車を、新しいNSXをもたらしています。
私たちはトラックに2015 NSXを見てきたが初めてではありません。ホンダはまた、新しいホンダNSXマーク2は今、その開発プログラムの一環として、北コースの周りにドキドキさに一年7月2013年に米国のミッドオハイオスポーツカーコースでのプロトタイプをテストした。
彼らは彼らの手がいっぱいありますように聞こえる。私たちのスパイ写真が撮影された同じ日に、ホンダNSXのプロトタイプがニュルブルクリンクでの火事を捉えました。など、新しいクルマの開発に思うかもしれないように珍しいことではありません - しかし、いずれのバッテリ駆動車のための潜在的な広報悪夢、すべて同じ。
NSX火災にホンダの応答
CARは、火災約応答のためのホンダを求めた。広報担当者は話してくれました。「ホンダはニュルブルクリンクでのテスト中にNSXのプロトタイプは、今日(7月24日)の火災を経験したことを確認することができる。
「私たちは、安全を最優先にすると、幸いにも負傷は発生していません。私たちは、原因を調査しているが、車両はまだ開発中である限り、私たちは詳細を共有する立場にないよ。このような事件は残念ですが、NSXの開発は、その待望の打ち上げに向けた進捗状況を続けています。 '
ホンダNSX(2015):ローダウン
車は2012年のデトロイトモーターショーでその世界デビュー以来示しているニュルブルクリンクでのテストは、多くの最近のモーターで見られるホンダNSXのコンセプトカーからほとんど変わっていないスパイ。
ホンダNSXの前端部は、ハイブリッドの不吉な、先のとがった鼻を与えるスリムヘッドランプやコンセプトカーの浅いグリルを、保持します。エンジン、バッテリー、ブレーキコショウのための通気口を冷却ミッドシップNSXとボンネット上の2つのスクープは明らかにニュルブルクリンクでのこのテストカー上に表示されます。ドアの後方にも注意を劇的ねじれたエアインテーク、V6は船体中央部に取り付けられず、飛行を中心にスリップストリーム3.0リットルに空気をチャネリングすると、バットレス - あなたは少し脇腹上のフェラーリの珍しいエアロブリッジのように、反対側の澄んだ空気を見ることができますF12ベルリネッタの。
変装にもかかわらず、私たちは、このホンダNSXについての詳細の多くを見ることができます。プロファイルでは、割合でアウディR8に似ていないではありません。背面で、エンジンデッキが統合されたスポイラーに巻き蹴り。これは、ランプの上方に取り付けられ、固定リアウィング、ポルシェボクスターの尻全体の全幅を実行しているくさび形の添加剤のようなビットであるように思われる。
ナンバープレートは、U字状の切欠ディフューザ上記バンパーの下に取り付けられている。これらのC字状のリアランプは、それが体色の金属のくねくねの周囲に巻き付けたLEDユニットと、言わなければならないが、意外にもアストンマーチンのランプのように見える。
エンジン、2015年ホンダNSXのスペック
他にホンダNSX用 - ガソリン3.0リットルVTEC V6が真ん中に搭載されている? - とフロントマウント電気モーターとペアになっています。はい、新しいNSXは四輪駆動で、スーパーオールホイールドライブシステムの処理だけでポルシェの918スパイダー上のように、トルクベクタリングを可能にします。
すべてのドライブがピシッとむちを打ち鳴らすことコグスワップ用の7速デュアルクラッチギアボックスを介して送信されます。それはあまりにも早まだ公式なパフォーマンスの主張のためですが、表示は、ホンダが毎時200マイルの壁をナッジトップスピードで実行毎時0〜60マイルサブ4.0secを主張することである。
しかし、簡単にパフォーマンスの時代に、ホンダは、内臓の加速のために必死とあからさまなV-MAXの数字上のエンターテイメントを推進しています。ホンダは、ハイブリッドパワーを形成しており、その性能限り、NSXの使いやすさと節約を強調することに熱心になります。ビットのI8スーパーカーでのBMWの遊びのような音...
ときに私は新しいホンダNSXを購入できますか?
2015年イギリスの販売の後半にモーターショーで生産を装って新しいNSXを期待し、来年後半に開始する予定であり、オープントップNSXは打ち上げ後年頃と予想される。
北米はNSX最大の市場を証明するためにバインドされているので、おそらくペブルビーチやロサンゼルスモーターショーで、再び米国初演を予測すると思います。ホンダは米国でも今回はNSXを構築している - メリーズ、オハイオ州のアキュラの業績づくりセンターで。
リサーチ:テック サイバーファーム ウェア 半田貞治郎