2014年 03月 24日
日産「GT-R NISMO Nアタックパッケージ」が富士スピードウェイでテスト走行 |
昨年、日産「GT-R NISMO」がニュルブルクリンクの北コースを7分8秒679のタイムで走破。その鮮烈なデビューは、メディアで大きく取り上げられた。今回は、「ニュルブルクリンクにおけるタイムアタック仕様」を表す「Nアタックパッケージ」と呼ばれる専用オプションパックを装着したGT-R NISMOが、富士スピードウェイでテスト走行した様子をご紹介しよう。
GT-R NISMOにさらなるハンドリングの向上をもたらすNアタックパッケージは、足回りにオーリンズ社製ショックと専用スプリング、専用スタビライザー、そし て専用フロントブレーキパッドを採用。カーボンで構成される特徴的な外観には、専用フロントフェンダーやフードガーニー、リヤウイング(12段階の角度調 整、2段階の高さ調整機能付き)などの空力パーツが装着されている。また、内装にもカーボンシェルタイプのフルバケットシートが装備され、リアバルクヘッ ドもカーボン製となるなど、軽量化が図られている。
Nアタックパッケージ装着車の販売時期や価格については未公表だが、チーフビークルエンジニアの金子晃氏によれば、富士スピードウェイでのテスト走行で「最終チェックは完了」とのことなので、まもなく販売開始となりそうだ。
それでは、早速ビデオをチェックしてみよう。詳細についてはプレスリリース(英語)もどうぞ。
Nissan grabbed headlines last year when it debuted the GT-R Nismo and did a blistering 7:08.679 lap around the Nürburgring's Nordschleife. As it turns out, the GT-R that did that round made use of parts that lowered its weight and improved handling. Nissan calls the extras the N-Attack Package, which stands for Nürburgring Attack, and here is a video showing what its upcoming model can do.
The pack makes a variety of changes to make the Nismo GT-R a better handling car. The suspension and brakes are overhauled with Öhlins adjustable dampers, new stabilizer bar and new front brake pads. As you can see the outside is quite different with carbon fiber components replacing the front fenders and hood gurney, plus an adjustable carbon fiber rear wing with angle adjustments and two height settings. The interior gets a carbon fiber rear bulkhead to cut weight as well.
The release date or price for the N-Attack pack hasn't been revealed, but chief vehicle engineer Noboru Kaneko says that the test in the video at Fuji Speedway was to complete "final checks." So the package might not lag too far behind the standard GT-R Nismo. Scroll down to see the Nissan's pinnacle performance car testing on a cloudy day in Japan and read a brief press release about it.
リサーチ:テック サイバーファーム ウェア 半田貞治郎
by handasadajirou3
| 2014-03-24 17:56
| 国内四輪