2014年 01月 29日
ノーズが特徴的! マクラーレンが2014年用のF1マシン「MP4-29」を発表 |
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マクラーレンは1月24日(金)、2014年シーズンのF1マシン「MP4-29」を発表した。このマシンのハンドルを握るのは、ワールドチャンピオン経験者のジェンソン・バトンとデンマーク出身の新人、ケビン・マグヌッセン。昨シーズンのマクラーレンは、2006年以来の優勝回数ゼロ、1980年以来の表彰台なしという厳しい結果に終わったが、このマシンで巻き返しを図る。
エースドライバーのバトンは同日、ツイッターのQ&Aセッションで 「昨シーズンは我々にとって厳しい年だったが、多くのことを学んだ年でもあった。今季は立ち直ることができると思う」と語った。しかし、テクニカルレギュ レーションが大幅に変更にともない、新型のMP4-29は昨年のマシンと比べて大きく変わっているので、今年もきっと多くのことを学ぶだろう。
2014年のレギュレーション変更について、エンジンが自然吸気の2.4リッターV型8気筒から1.6リッターV型6気筒ターボと なることは、以前Autoblogでもご紹介したが、その他にも多くの規定が変更となる。例えば、トランスミッションは7速から8速になるが、レース中に 消費できる燃料は100kgに制限されてしまう。KERS(運動エネルギー回生システム)のパワーは(名称は「ERS」へ変更)、これまでの80hpから 160hpへと拡大。さらに、ノーズの段差が禁止され、高さも大幅に低くする車両規定が適用されたため、エアロダイナミクスも変わる。
マクラーレンのマネージングディレクター、ジョナサン・ニールは、「レギュレーションがこれほど大きく変わったことはなかった。新しい規定に準じながら、 パフォーマンスの限界に挑戦することは非常に難しい」と述べた。ドライバーたちももちろん、レギュレーションの変更が及ぼす影響について想定している。
"チャンピオンを獲得するために必要なのは、マシンの信頼性か、それともスピードか?"という質問に対し、バトンは今季の戦いが昨年までと大きく違ったも のになることを強調。「信頼性の高いマシンであれば、特に最初の2、3のレースで多くのポイントを稼げるだろう。ここ数年、F1マシンの信頼性は非常に高 くなっていた。今シーズンは2000年代初め頃のレベルに戻るのではないかと思う」と語った。
それでは早速、ノーズのデザインが特徴的なMP4-29の姿をギャラリーでご覧いただきたい。詳細が気になる方はプレスリリース(英語)、あるいはマクラーレン F1のツイッターアカウントでバトンによるQ&Aセッションをチェックしてみよう。また、マクラーレンが今シーズン活躍できるかどうか、コメント欄で皆さんの意見を聞かせてほしい。
The 2014 McLaren Formula One car has officially been unveiled. The new, turbocharged MP4-29 will be piloted by former world champion Jenson Button and Danish rookie Kevin Magnussen. The 2014 F1 season is set to be a challenging one for McLaren, as it attempts to bounce back from its first winless season since 2006 and its first season without a podium since 1980.
"I think we can bounce back, yes. I think last year was tough for all of us, but it was definitely a good learning year," McLaren driver Jenson Button said during a Twitter session earlier today. 2014 might be an even bigger learning year, though.
The new MP4-29 sports some interesting changes as part of the new technical regulations for this season. Of course, we've written at length about the addition of turbocharged, 1.6-liter V6 engines for this season, but we haven't discussed many of the other changes. Eight-speed transmissions replace last season's seven-speed cogswappers, while cars now have a maximum rate of fuel flow for 2014. The KERS system is more powerful as well, up from 80 horsepower to 160 hp, while the aerodynamics have also seen some tweaks (ahem, the nose).
"We've never had such significant new regulations before; reacting to them, and managing those changes, while still pushing the performance limits, has been an extremely tough job," said Jonathan Neale, McLaren's managing director. The drivers are aware of the effect the changes will have, as well.
When asked whether it would be reliability or speed that was going to win championships, Button highlighted just how radically different this year will be. "Yes - particularly in the first few races, where I think you'll be able to gain a lot of points if you have a reliable car. F1 over the last few years has become very reliable - I think we're going back to early 2000s now in terms of reliability levels," Button said.
We have a small gallery of images of the new MP4-29 up top – get a good look at that strange nose – and we've included a press release from McLaren below. You can also head over to the McLaren F1 Twitter page to get a recap of the question/answer session with Jenson Button. As always, we'd like to know what you think about McLaren's entry for this season's championship. Have your say in Comments.
リサーチ:テック サイバーファーム ウェア(半田貞治郎)
by handasadajirou3
| 2014-01-29 11:34
| モータースポーツ